Regulamin

Słownik pojęć

  1. Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego.
  2. Sklep (także Sklep Internetowy) – internetowa platforma sprzedaży Towarów na zasadach określonych w Regulaminie, działająca pod adresem internetowym understarsky.pl.
  3. Klient – korzystająca ze Sklepu Internetowego osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
  4. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  5. Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej przetwarzane przez Usługodawcę w celu prawidłowego świadczenia Usług określonych w niniejszym Regulaminie, jak również w celu zawarcia i wykonania umowy sprzedaży oraz w celach statystycznych związanych z prowadzeniem sklepu internetowego.
  6. Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą INTREND Myroslava Demchuk, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 6762577913, REGON 385572100.
  7. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru lub Towarów ze Sprzedawcą.
  8. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  9. Formularz personalizacji – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający indywidualne wykonania Towaru na zamówienie Klienta, w szczególności poprzez trwałe umieszczenia treści podanej w Formularzu Personalizacji na Towarze.
  10. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
  11. Towary – rzeczy ruchome, prezentowane w Sklepie Internetowym, które mogą być przedmiotem umowy sprzedaży na rzecz Klienta.
  12. Towar Personalizowany – dostępny w Sklepie Towar z możliwością indywidualnego wykonania na zamówienie Klienta.
  13. Umowa sprzedaży (dalej także jako: Umowa) – umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawierana pomiędzy Sprzedawca, a Klientem z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość za pośrednictwem Sklepu, której przedmiotem są Towary;
  14. Usługi – usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu (usługi świadczone drogą elektroniczną).
  15. Usługodawca – INTREND Myroslava Demchuk., ul. Pychowicka 7/110, 30-364 Kraków , NIP 6762577913, REGON 385572100 w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną przewidzianych w Regulaminie.

Postanowienia wstępne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania pomiędzy Sprzedającym a Klientami umów sprzedaży Towarów, znajdujących się w asortymencie Sklepu przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu i dostępnych w tym Sklepie usług świadczonych drogą elektroniczną.
  2. Regulamin jest skierowany i obowiązuje wszystkich Klientów Sklepu. Korzystanie przez Klienta ze Sklepu Internetowego, zakup Towarów na odległość poprzez Sklep Internetowy oraz korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę w ramach Sklepu Internetowego możliwe jest pod warunkiem, że Klient uprzednio zapozna się z Regulaminem i zaakceptuje warunki tego Regulaminu.
  3. Klient powinien korzystać ze Sklepu zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z postanowieniami Regulaminu. W szczególności zabronione jest:
    1. dostarczenie treści o charakterze bezprawnym (np. treści naruszających dobra osobiste, a także inne prawa osób trzecich);
    2. korzystanie ze Sklepu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie (np. poprzez użycie określonego oprogramowania);
    3. podawanie danych osobowych niezgodnych z prawdą lub naruszających prawa osób trzecich.
  4. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  5. Faktyczne korzystanie z Serwisu oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.

Kontakt ze sprzedawcą i sposób porozumiewania się

  1. Mailowo; adres poczty elektronicznej: orders@understarsky.pl

Zasady świadczenia usług drogą elektroniczną

  1. Sklep Internetowy prezentuje za pośrednictwem Internetu informacje o Towarach znajdujących się w asortymencie Sklepu Internetowego oraz świadczy drogą elektroniczną następujące usługi: 
    1. umożliwia Klientom kupowanie Towarów Personalizowanych znajdujących się w asortymencie Sklepu Internetowego za pośrednictwem Koszyka, poprzez skorzystanie z Formularza Zamówienia (bez tworzenia Konta, bez logowania),
    2. umożliwia subskrybowanie przez Klientów newsletteru Sprzedawcy zawierającego informacje handlowe o Towarach – na adres e-mail Klienta (newsletter mailowy).
  2. Każda umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta na czas nieoznaczony i może zostać wypowiedziana bez zachowania terminu wypowiedzenia, przez każdą ze stron w każdym czasie i bez podania przyczyny, z tym zastrzeżeniem, że w przypadku wypowiedzenia umowy każda ze stron zachowuje prawa nabyte przed rozwiązaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  3. Umowa o świadczenie usługi w zakresie usługi subskrypcji newsletteru zostaje zawarta z chwilą wypełnienia i potwierdzenia przez Klienta Formularza zgody na przesyłanie newsletteru mailowego.
  4. Klient wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie usługi subskrypcji newsletteru mailowego poprzez zaznaczenie w otrzymanej wiadomości newsletterowej pola mówiącego o tym, że Klient nie chce otrzymywać kolejnych newsletterów mailowych (oświadczenie o rezygnacji z newslettera mailowego).
  5. Niezależnie od postanowień, w przypadku rażącego naruszenia przez Klienta Regulaminu. Usługodawca jest uprawniony do ograniczenia Klientowi w całości lub w części dostępu do Usług.

Złożenie zamówienia oraz zawarcie umowy sprzedaży

  1. Klienci kupują Towary poprzez Sklep Internetowy wypełniając Formularz Zamówienia w Sklepie Internetowym, bez konieczności zakładania Konta w Sklepie Internetowym.
  2. Złożenie zamówienia na Towar wymaga dodania Towaru do koszyka oraz uzupełnienia w Formularzu Zamówienia wszystkich niezbędnych Danych osobowych (oznaczonych gwiazdką), i potwierdzenia przez Klienta, że wyraża on wolę zakupu Towaru i jest świadomy, że zakup Towaru wiąże się z obowiązkiem zapłaty poprzez kliknięcie przycisku oznaczonego jako „Do kasy” (oferta zawarcia umowy sprzedaży Towaru).
  3. Aby doszło do zawarcia pomiędzy Klientem a Sprzedawcą umowy sprzedaży Towaru poprzez Sklep Internetowy (umowa sprzedaży na odległość), Sprzedawca powinien złożyć Klientowi oświadczenie o przyjęciu jego oferty zawarcia umowy sprzedaży Towaru. Sprzedawca przyjmuje ofertę w chwili otrzymania płatności w ten sposób, że wysyła Klientowi na jego adres e-mail podany przy wypełnianiu Formularza Zamówienia potwierdzenie przyjęcia oferty Klienta (Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji).

Realizacja zamówień

  1. Realizacja Zamówień odbywa się wyłącznie w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  2. Realizacja zamówienia nastąpi po wysłaniu do Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.
  3. Przewidywany czas realizacji zamówienia przez wynosi do 3 dni roboczych, liczonych od następnego dnia roboczego. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą jego przekazania (nadania) podmiotowi wykonującemu dostawę zamówionego Towaru.

Cena i sposób zapłaty

  1. Wszystkie ceny Towarów w Sklepie Internetowym są podawane w walucie złotych polskich (PLN) i zawierają wszelkie podatki typu VAT, cła.
  2. Klient ma możliwość uiszczenia ceny według swojego wyboru za pomocą metody płatności dostępnych na stronie złożenia zamówienia.
  3. Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian zarówno w cenach Towarów, jak i w wysokości opłat za dostawę Towaru. Każdorazowa zmiana w cennikach nie dotyczy jednak Klientów, którzy złożyli zamówienia przed wprowadzeniem zmian w cennikach.

Dostawa

  1. Dostawa produktów fizycznych realizowana jest za pośrednictwem usługodawców aktualnie dostępnych na stronie złożenia zamówienia.
  2. Dostawa Produktu do Klienta jest bezpłatna.
  3. Przewidywany czas dostawy Towaru 2 dni roboczych liczonych po dniu nadania przesyłki przez Sprzedawcę.
  4. Sprzedawca zaleca aby Klient sprawdzał zawartość przesyłki w chwili jej odbioru od kuriera. W przypadku, gdy przesyłka nosi ślady jakiegokolwiek uszkodzenia, zniszczenia, zgniecenia, poplamienia Sprzedawca zaleca sporządzenie protokołu uszkodzeń przesyłki (lub jej zawartości).

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia do umowy dla tego, że w sklepie sprzedawane towary wykonane na zamówienie. Ze względu na spersonalizowany charakter naszych produktów, nie ma możliwości ich zwrotu.
  2. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
    1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    2. o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.

Reklamacja i gwarancja

  1. Umową Sprzedaży objęte Towary oferowane przez Sklep, są fabrycznie nowe oraz wolne od wad fizycznych i prawnych.
  2. W przypadku stwierdzenia wady produktu i skorzystania przez Konsumenta z uprawnień wynikających z tytułu rękojmi, Konsumentowi, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym, przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji w terminie 2 (dwóch) lat od daty doręczenia produktu, w którym może żądać:
    1. naprawy produktu,
    2. wymiany produktu na wolny od wad,
    3. obniżenia ceny produktu,
    4. odstąpienia od umowy sprzedaży.
  3. W celu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę, Klient powinien skontaktować się mailowo orders@understarsky.pl.
  4. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
  5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.

Opinie w sklepie internetowym

  1. Klient Sklepu Internetowego ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym.
    Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego produktu w Sklepie Internetowym.
  2. Sprzedawca po dokonanych zakupach w Sklepie Internetowym wysyła do Klienta wiadomość email z prośbą o wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie odpowiedzi na pytania Sprzedawcy dotyczące zakupów, ich ocenę, dodanie własnego opisu dot. opinii oraz zdjęcia zakupionego produktu. W razie braku wystawienia opinii po otrzymaniu pierwszego zaproszenia do wystawienia opinii Sprzedawca ponawia wysyłkę zaproszenia.
  3. Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
  4. Wystawione przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym oraz wizytówce TrustMate.io
  5. Wystawienie opinii nie może być wykorzystywane przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
  6. Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem opinii nie może być także sam Sprzedawca ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia.
  7. Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.
  8. Przetwarzanie danych w celu wysłania maila z prośbą o ocenę Sklepu i/lub Towaru/Produktu odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO, a przetwarzanie to odbywa się w usprawiedliwionym celu administratora danych (Sprzedawcy), którym jest doskonalenie oferty i/lub Towaru/Produktu i/lub Sklepu poprzez gromadzenie rzetelnych opinii o nich przez właściciela Sklepu.
  9. Dane osobowe Kupującego, w szczególności jego adres e-mail jest udostępniany podmiotowi Krajowy Rejestr Opinii SA z siedzibą we Wrocławiu przy pl. Solnym 15, 50-062 Wrocław i służy jedynie do weryfikacji, czy osoba dokonująca oceny jest faktycznie osobą, która dokonała zamówienia danego Towaru/Produktu.

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z  pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą. 
    2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą. 
    3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
    4. Konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Dane osobowe w Sklepie internetowym

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
  3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. 
  4. Szczególne zasady przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę określone zostały w Polityce Prywatności i Plików Cookies.

Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
  2. W sprawach nieuregulowanych Umową obowiązują powszechnie obowiązujące w Polsce przepisy prawa.
  3. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.